تعریف مارکتینگ چیست؟
مارکتینگ (Marketing) یک راهبرد سازمانی است از مجموعه فرآیندهایی جهت برقراری ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان بهگونهای که منافع مشتریان، کارکنان، سهامداران تأمین گردد.
امروزه در بیشتر بازارها، شرکتهای موفق اهمیت ایجاد ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان را دریافتهاند؛ چراکه تمرکزشان بر تکرار مبادله یا معامله با مشتریان است. ارزشی که شامل درک مشتریان از همه منافع یک محصول در مقابل مبلغ پرداختی به دست میآورند. این ارزشها و منافع میتواند بر اساس عملکرد محصول، تجربه و موارد احساسی و روانی صورت پذیرد.
تمرکز بر روی روابط مشتری و ایجاد ارزش موجب شده است که بسیاری از شرکتها بر روی “مارکتینگ رابطهای” برای حفظ و افزایش روابط بلندمدت با تکتک مشتریان، کارکنان، سهامداران برای انتفاع متقابل تأکید داشته باشند. با این رویکرد مارکتینگ، شرکتها به مدیریت تقاضای مشتریان پرداخته و از طریق ایجاد ارزش بهوسیله آمیخته مارکتینگ بهطور اختصاصی به درخواستهای مشتریان پاسخ میدهند.
آموزش بازاریابی اینترنتی مشتریان ,ارزش ,مارکتینگ ,ایجاد ,منافع ,ایجاد ارزش ,کارکنان، سهامداران ,مشتریان، کارکنان، ,ارائه ارزش ,مشتریان، کارکنان، سهامداران منبع
درباره این سایت